Для дозвілля учнів в позаурочний час в училищі працюють різні гуртки і спортивні секції. 



Вокальний гурток

  Мистецтво вокалу має на меті виховання музичного слуху, музичної пам’яті, почуття ритму, формування музичного мислення. Під час занять учні знайомляться з історією розвитку народної пісні та музики, а також з сучасними музичними творами українських та зарубіжних композиторів зі світовим ім’ям.

  У народній пісні закодовано суспільний ідеал народу, його любов до землі, патріархальну повагу до батьків, священне ставлення до сімейного життя, романтичне звеличення кохання.

  Керівник гуртка знайомить своїх вихованців з циклічними фольклорними творами: колядками, щедрівками, побутовими піснями; вчить аналізувати пісню за її літературно-поетичним змістом, музичними особливостями та стилем її виконання.

  Вокальний спів сприяє координуванню слуху і голосу, розвитку вокально-технічних навичок, гнучкості голосу.

  Керівник гуртка підтримує та заохочує прагнення гуртківців до самостійності у виборі музичних стилів та написанні власних пісень.

  Вихованці гуртка беруть участь у концертах, оглядах художньої самодіяльності, конкурсах.

  Керівником гуртка є Сотнікова Оксана Степанівна, яка у роботі з своїми вихованцями використовує індивідуальний підхід до кожної дитини і за час своєї роботи у КЗ «Чернігівське ВПУ» відкрила багато талантів.



Гурток Естрадної пісні

  Робота гуртка Естрадної пісні є дуже актуальною насьогодні, оскільки сучасна естрадна пісня стала одним з найпопулярніших музичних жанрів. Під час занять у колективі учні отримують необхідні знання у галузі світової та української культури, навички акторського мистецтва, вільного спілкування з аудиторією, уміння досконало володіти своїм голосом.

  Вихованці гуртка знайомляться з кращими зразками світової музичної культури, засвоюють музично-теоретичні знання, формують навички естрадного вокалу, музично-естетичного смаку, розширюють свій світогляд, знаходять нові підходи до колективної імпровізації.

  В колективі займаються учні 15-18 років, які мають відповідні здібності і бажання. При зарахуванні до гуртка у них перевіряються музичний слух, відчуття ритму, грудний і головний регістри.

  Керівник гуртка Сороколат Юрій Миколайович навчає своїх вихованців правильному співу у повному комплексі: звукотворення, ведення звуку, дихання, дикція. Крім того, він працює над чистотою інтонування, вчить легкості, дзвінкості та звукочастотному вібрато, натуральності звучання голосу. Вокальна робота проводиться на доступному музичному матеріалі.

  Перевіркою знань, умінь і навичок учнів є публічні виступи спочатку для друзів, а потім – творчі звіти і концерти, участь у конкурсах і фестивалях.



Гурток «Мистецтво художнього слова»

  Мета і основний зміст роботи:

  • виявлення та заохочення до роботи учнів-любителів та шанувальників декламації, літературного слова, сценічної майстерності;
  • ознайомлення з теорією розвитку ораторського мистецтва з давніх часів до наших днів;
  • практична робота над виконанням прозових та поетичних творів різних жанрів, тематики та спрямування;
  • ознайомлення з основами декламації, залучення учнів до участі у заходах різного рівня;
  • формування любові до художнього слова, ознайомлення з творчістю окремих авторів та видатних виконавців;
  • підготовка ведучих та сценаріїв для літературної частини святкових концертів та відкритих заходів.

  Програма містить два основних розділи: історико-теоретичний та прикладний. Ці аспекти програми дають можливість формування освічених, естетично вихованих людей з творчим потенціалом, сприяють загальному підвищенню ефективності практичної навчально-виховної роботи з учнями.

  Основний кістяк гуртка тримається 2-2,5 роки. Кожного року з’являються діти, які вже мають якийсь досвід художнього читання й хочуть продовжити цю роботу, але більшість «новеньких» я запрошую до нашого колективу після огляду художньої самодіяльності першокурсників, коли учні мають змогу виявити свої здібності, про які, іноді, й самі не здогадувалися.

  Для учасників гуртка художнього слова робота починається ще до початку навчального року, коли ми разом готуємо свято до Дня знань.

  А потім вони є незмінними ведучими всіх святкових та урочистих заходів протягом року.

  Особливості роботи в дистанційному режимі
  На жаль, останнім часом через протиковідні заходи, а тепер заради безпеки в період війни, найчастіше доводиться працювати онлайн.

  Це досить важко, тому що в гуртковій роботі живе спілкування живить і стимулює інтерес учнів до позаурочної діяльності.
  Але я намагаюся максимально використати кожну зустріч з гуртківцями, щоб пояснити хоча б основи виразного читання, мотивувати подальшу роботу.

  Так уже в цьому році нам вдалося записати вірші на козацьку тематику до Дня козацтва та долучитися до обласного онлайн –фестивалю «Єднаймося браття в козацьку родину»

Штупун Женя
Шидловський Михайло
Пінчук Дмитро

  Женя вже третій рік – активний гуртківець, а для Михайла і Дмитра, першокурсників, це перший акторський досвід.
  З досвідченими учасниками гуртка  працюємо навіть через вайбер та соцмережі, після моїх настанов вони самі записують вірші, надсилають, потім ми разом їх аналізуємо, ось як Карпинська Карина.

Карпинська Карина

  У 2014, коли почалися сумнозвісні події на Донбасі, наш гуртківець Герасименко Женя, який з великим переконанням читав патріотичні вірші, будучи ще учнем, разом з батьком став воїном в АТО. Тепер  служити Україні пішов ще один учасник нашого гуртка Вдовенко Кирило.

Вдовенко Кирило

  Йому добре вдавалися будь-які ролі: як от Діда Мороза (На фото Кирило з Мариною Чверткою у ролі Снігуроньки).

  Минулий Новий рік тепер здається таким далеким і майже нереальним, ось наші ведучі Василенко Оксана та Гончар Вадим вітають всіх зі святом онлайн через карантин.

  А на наступному фото  – Оксана з іншим артистом Денисом Велігорським записують гумористичну сценку:

  Ще 14 лютого 2022 року наші дівчата та хлопці виконували вірші про кохання, і єдиною причиною для хвилювання було: чи добре вийшов запис.

  Тепер у всіх нас життя розділилося на до і після 24 лютого 2022.
  На наступному фото Подяку мені вручає Голова Чернігівської ОДА В’ячеслав Анатолійович Чаус за активну роботу нашого гуртка.
  Тепер він керівник Чернігівської обласної військової адміністрації, і ми все більше читаємо вірші про війну.
  Але всі віримо у перемогу і те, що зможемо скоро зустрітися, не боячись звуків сирен у нашій актовій залі і провести величезний концерт на честь наших захисників.



Гурток «Журналіст»

Юлія Шпеко,
практичний психолог 


  Наука, засоби масової комунікації та соціальні мережі здійснюють доцільний вплив лише в тому випадку, коли люди не тільки сприймають інформацію, критично ставляться до неї, а ще й грамотно працюють з нею, тобто за умов формування медіакомпетентності та інформаційної культури особистості.
Сьогодні мозок кожного з нас змушений вбирати і обробляти неймовірну кількість інформації, проте більшість представлених «фактів» є фейковими вкидами, які вводять людей в оману, змушуючи вірити неправдивим фактам. Розрізняти де фейк, а де факт – важлива навичка сьогодення, саме тому в програмі гуртка «Журналіст» ми акцентуємо увагу на даній темі, приділяючи не одне заняття.

  На заняттях гуртка учні вивчають та досліджують питання розвитку суспільства та людини в суспільно-політичній, соціальній, правовій, психологічній, економічній, культурно-духовній сферах, знайомляться з головними чинниками науково-дослідницької роботи, поглиблюють соціальні та культурологічні знання, засвоюють навчальний матеріал засобами самостійної, індивідуальної, диференційованої практичної роботи, набувають умінь і навичок в усіх видах науково-дослідницької діяльності, набувають цілісної системи прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних вмінь і навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, дослідження суспільних проблем, пропонування способів їх розв’язання, аналізу та оцінювання суспільних явищ, процесів і тенденцій у державі та світі, здійснення самостійного пошуку у різних видах джерел інформації про життя суспільства і людини в ньому.

  В основу навчання в гуртку покладено науково-комунікативний метод, що забезпечує ефективне засвоєння норм сучасної української літературної мови, засобів масової комунікації та практичне їх застосування через дослідницьку зорієнтованість навчально-наукової діяльності від невеликого за обсягом реферативного огляду наукової проблеми до подальшого поглибленого аналізу її у межах виконання науково-дослідницької роботи та проведення самостійних наукових досліджень і захисту науково-дослідницьких робіт.

  На заняттях гуртка учні мають змогу розвивати найголовніші вміння і навички з журналістської творчості: знаходити інформацію, відбирати факти та аналізувати, систематизувати інформацію та оформляти в тексти певних жанрів, аналізувати та висловлювати власну думку щодо публіцистичних матеріалів журналістів. Також вчаться презентувати свою роботу, подавати себе впевнено, працюють над ораторським мистецтвом, ознайомлюються з азами SMM, мобільного фотографування.
 

  У роботі гуртка перевага надається лекції, практичному заняттю, індивідуальній роботі.
  Практикуємо зустрічі за «круглим столом», де вчимося спілкуватися у форматі ефіру.
  Газета «Час і життя», що випускається силами гуртківців, є вісником, що забезпечує юним кореспондентам вільне висловлювання своїх думок, показ свого ставлення до проблем, що їх хвилюють.

  Гуртківці поповнюють повідомленнями про події в училищі сайт КЗ «Чернігівське ВПУ».

  Гуртківці освоюють основи роботи в Microsoft Office Publisher та PowerPoint, а зокрема створення у програмі макету видання та презентації.
  Передбачені творчі зустрічі з письменниками, митцями, людьми різних професій; екскурсії тощо.



Гурток “Сокіл – Джура”

Метою роботи гуртка є виховання підростаючого покоління фізично здоровим, міцним, загартованим. Формування почуття патріотизму, свідомого ставлення до питань особистої та громадянської безпеки, засвоєння теоретичних знань та розвиток практичних навичок поведінки в екстремальних ситуаціях, творчого потенціалу та соціальної активності особистості, розумових і фізичних якостей, готовності до виконання громадянського обов’язку – особистої відповідальності щодо захисту України.

Основні завдання роботи полягають у формуванні таких компетентностей:

– пізнавальної, оволодіння знаннями з історії, географії, етнології, народознавства, українознавства тощо;
– практичної, формування умінь та навичок занять фізичною культурою і спортом, військової справи;
– творчої, спрямованої на набуття досвіду власної творчої діяльності, внеску в популяризацію фізичної культури і спорту, військової справи;
– соціальної, розвиток культури праці, досягнення високого рівня освіченості та вихованості. Моральний, духовний, фізичний та інтелектуальний розвиток, формування кращих особистих рис.  

  Навчання у гуртку не потребує спеціальної підготовки та знать. Форма проведення занять групова, з урахуванням індивідуальних особливостей.
  Учні з великим бажанням та задоволенням відвідують гурток. Керівник гуртка: Бондаренко Роман Васильович.



Гурток «Історичне краєзнавство»

  Історичне краєзнавство – сходинка до пізнання учнями рідного краю.
  Метою роботи гуртка є набуття особистістю компетентностей у процесі занять історичним краєзнавством.
  Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
1. Пізнавальна компетентність: знайомитись та вивчати пам’ятки історії та культури рідного краю.
2. Практична компетентність: вміння описувати краєзнавчі об’єкти, оформляти польовий зошит та щоденник досліджень, орієнтуватись на місцевості за допомогою карти та компасу.
3. Творча компетентність: складання описів об’єктів відвідування за підсумками екскурсій.
4. Соціальна компетентність: здатність до співробітництва, соціальна активність, формування основ культури спілкування.
  На заняттях гуртка використовуються різноманітні методи навчання: розповідь, бесіда, ілюстрація, дискусія.
  Поряд з груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота, втому числі при підготовці конкурсів, виставок, змагань, участі в краєзнавчих конференціях тощо.
  Керівник гуртка – Світлана Тимошенко.