Для дозвілля учнів в позаурочний час в училищі працюють різні гуртки і спортивні секції.
Вокальний гурток
Мистецтво вокалу має на меті виховання музичного слуху, музичної пам’яті, почуття ритму, формування музичного мислення. Під час занять учні знайомляться з історією розвитку народної пісні та музики, а також з сучасними музичними творами українських та зарубіжних композиторів зі світовим ім’ям.
У народній пісні закодовано суспільний ідеал народу, його любов до землі, патріархальну повагу до батьків, священне ставлення до сімейного життя, романтичне звеличення кохання.
Керівник гуртка знайомить своїх вихованців з циклічними фольклорними творами: колядками, щедрівками, побутовими піснями; вчить аналізувати пісню за її літературно-поетичним змістом, музичними особливостями та стилем її виконання.
Вокальний спів сприяє координуванню слуху і голосу, розвитку вокально-технічних навичок, гнучкості голосу.
Керівник гуртка підтримує та заохочує прагнення гуртківців до самостійності у виборі музичних стилів та написанні власних пісень.
Вихованці гуртка беруть участь у концертах, оглядах художньої самодіяльності, конкурсах.
Керівником гуртка є Сотнікова Оксана Степанівна, яка у роботі з своїми вихованцями використовує індивідуальний підхід до кожної дитини і за час своєї роботи у КЗ «Чернігівське ВПУ» відкрила багато талантів.
Гурток Естрадної пісні
Робота гуртка Естрадної пісні є дуже актуальною насьогодні, оскільки сучасна естрадна пісня стала одним з найпопулярніших музичних жанрів. Під час занять у колективі учні отримують необхідні знання у галузі світової та української культури, навички акторського мистецтва, вільного спілкування з аудиторією, уміння досконало володіти своїм голосом.
Вихованці гуртка знайомляться з кращими зразками світової музичної культури, засвоюють музично-теоретичні знання, формують навички естрадного вокалу, музично-естетичного смаку, розширюють свій світогляд, знаходять нові підходи до колективної імпровізації.
В колективі займаються учні 15-18 років, які мають відповідні здібності і бажання. При зарахуванні до гуртка у них перевіряються музичний слух, відчуття ритму, грудний і головний регістри.
Керівник гуртка Сороколат Юрій Миколайович навчає своїх вихованців правильному співу у повному комплексі: звукотворення, ведення звуку, дихання, дикція. Крім того, він працює над чистотою інтонування, вчить легкості, дзвінкості та звукочастотному вібрато, натуральності звучання голосу. Вокальна робота проводиться на доступному музичному матеріалі.
Перевіркою знань, умінь і навичок учнів є публічні виступи спочатку для друзів, а потім – творчі звіти і концерти, участь у конкурсах і фестивалях.
Гурток «Мистецтво художнього слова»
Мета і основний зміст роботи:
- виявлення та заохочення до роботи учнів-любителів та шанувальників декламації, літературного слова, сценічної майстерності;
- ознайомлення з теорією розвитку ораторського мистецтва з давніх часів до наших днів;
- практична робота над виконанням прозових та поетичних творів різних жанрів, тематики та спрямування;
- ознайомлення з основами декламації, залучення учнів до участі у заходах різного рівня;
- формування любові до художнього слова, ознайомлення з творчістю окремих авторів та видатних виконавців;
- підготовка ведучих та сценаріїв для літературної частини святкових концертів та відкритих заходів.
Програма містить два основних розділи: історико-теоретичний та прикладний. Ці аспекти програми дають можливість формування освічених, естетично вихованих людей з творчим потенціалом, сприяють загальному підвищенню ефективності практичної навчально-виховної роботи з учнями.
Основний кістяк гуртка тримається 2-2,5 роки. Кожного року з’являються діти, які вже мають якийсь досвід художнього читання й хочуть продовжити цю роботу, але більшість «новеньких» я запрошую до нашого колективу після огляду художньої самодіяльності першокурсників, коли учні мають змогу виявити свої здібності, про які, іноді, й самі не здогадувалися.
Для учасників гуртка художнього слова робота починається ще до початку навчального року, коли ми разом готуємо свято до Дня знань.
А потім вони є незмінними ведучими всіх святкових та урочистих заходів протягом року.
Особливості роботи в дистанційному режимі
На жаль, останнім часом через протиковідні заходи, а тепер заради безпеки в період війни, найчастіше доводиться працювати онлайн.
Це досить важко, тому що в гуртковій роботі живе спілкування живить і стимулює інтерес учнів до позаурочної діяльності.
Але я намагаюся максимально використати кожну зустріч з гуртківцями, щоб пояснити хоча б основи виразного читання, мотивувати подальшу роботу.
Так уже в цьому році нам вдалося записати вірші на козацьку тематику до Дня козацтва та долучитися до обласного онлайн –фестивалю «Єднаймося браття в козацьку родину»
Женя вже третій рік – активний гуртківець, а для Михайла і Дмитра, першокурсників, це перший акторський досвід.
З досвідченими учасниками гуртка працюємо навіть через вайбер та соцмережі, після моїх настанов вони самі записують вірші, надсилають, потім ми разом їх аналізуємо, ось як Карпинська Карина.
У 2014, коли почалися сумнозвісні події на Донбасі, наш гуртківець Герасименко Женя, який з великим переконанням читав патріотичні вірші, будучи ще учнем, разом з батьком став воїном в АТО. Тепер служити Україні пішов ще один учасник нашого гуртка Вдовенко Кирило.
Йому добре вдавалися будь-які ролі: як от Діда Мороза (На фото Кирило з Мариною Чверткою у ролі Снігуроньки).
Минулий Новий рік тепер здається таким далеким і майже нереальним, ось наші ведучі Василенко Оксана та Гончар Вадим вітають всіх зі святом онлайн через карантин.
А на наступному фото – Оксана з іншим артистом Денисом Велігорським записують гумористичну сценку:
Ще 14 лютого 2022 року наші дівчата та хлопці виконували вірші про кохання, і єдиною причиною для хвилювання було: чи добре вийшов запис.
Тепер у всіх нас життя розділилося на до і після 24 лютого 2022.
На наступному фото Подяку мені вручає Голова Чернігівської ОДА В’ячеслав Анатолійович Чаус за активну роботу нашого гуртка.
Тепер він керівник Чернігівської обласної військової адміністрації, і ми все більше читаємо вірші про війну.
Але всі віримо у перемогу і те, що зможемо скоро зустрітися, не боячись звуків сирен у нашій актовій залі і провести величезний концерт на честь наших захисників.
Гурток «Журналіст»
Наука, засоби масової комунікації та соціальні мережі здійснюють доцільний вплив лише в тому випадку, коли люди не тільки сприймають інформацію, критично ставляться до неї, а ще й грамотно працюють з нею, тобто за умов формування медіакомпетентності та інформаційної культури особистості.
Сьогодні мозок кожного з нас змушений вбирати і обробляти неймовірну кількість інформації, проте більшість представлених «фактів» є фейковими вкидами, які вводять людей в оману, змушуючи вірити неправдивим фактам. Розрізняти де фейк, а де факт – важлива навичка сьогодення, саме тому в програмі гуртка «Журналіст» ми акцентуємо увагу на даній темі, приділяючи не одне заняття.
На заняттях гуртка учні вивчають та досліджують питання розвитку суспільства та людини в суспільно-політичній, соціальній, правовій, психологічній, економічній, культурно-духовній сферах, знайомляться з головними чинниками науково-дослідницької роботи, поглиблюють соціальні та культурологічні знання, засвоюють навчальний матеріал засобами самостійної, індивідуальної, диференційованої практичної роботи, набувають умінь і навичок в усіх видах науково-дослідницької діяльності, набувають цілісної системи прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних вмінь і навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, дослідження суспільних проблем, пропонування способів їх розв’язання, аналізу та оцінювання суспільних явищ, процесів і тенденцій у державі та світі, здійснення самостійного пошуку у різних видах джерел інформації про життя суспільства і людини в ньому.
В основу навчання в гуртку покладено науково-комунікативний метод, що забезпечує ефективне засвоєння норм сучасної української літературної мови, засобів масової комунікації та практичне їх застосування через дослідницьку зорієнтованість навчально-наукової діяльності від невеликого за обсягом реферативного огляду наукової проблеми до подальшого поглибленого аналізу її у межах виконання науково-дослідницької роботи та проведення самостійних наукових досліджень і захисту науково-дослідницьких робіт.
На заняттях гуртка учні мають змогу розвивати найголовніші вміння і навички з журналістської творчості: знаходити інформацію, відбирати факти та аналізувати, систематизувати інформацію та оформляти в тексти певних жанрів, аналізувати та висловлювати власну думку щодо публіцистичних матеріалів журналістів. Також вчаться презентувати свою роботу, подавати себе впевнено, працюють над ораторським мистецтвом, ознайомлюються з азами SMM, мобільного фотографування.
У роботі гуртка перевага надається лекції, практичному заняттю, індивідуальній роботі.
Практикуємо зустрічі за «круглим столом», де вчимося спілкуватися у форматі ефіру.
Газета «Час і життя», що випускається силами гуртківців, є вісником, що забезпечує юним кореспондентам вільне висловлювання своїх думок, показ свого ставлення до проблем, що їх хвилюють.
Гуртківці поповнюють повідомленнями про події в училищі сайт КЗ «Чернігівське ВПУ».
Гуртківці освоюють основи роботи в Microsoft Office Publisher та PowerPoint, а зокрема створення у програмі макету видання та презентації.
Передбачені творчі зустрічі з письменниками, митцями, людьми різних професій; екскурсії тощо.
Гурток “Сокіл – Джура”
Метою роботи гуртка є виховання підростаючого покоління фізично здоровим, міцним, загартованим. Формування почуття патріотизму, свідомого ставлення до питань особистої та громадянської безпеки, засвоєння теоретичних знань та розвиток практичних навичок поведінки в екстремальних ситуаціях, творчого потенціалу та соціальної активності особистості, розумових і фізичних якостей, готовності до виконання громадянського обов’язку – особистої відповідальності щодо захисту України.
Основні завдання роботи полягають у формуванні таких компетентностей:
– пізнавальної, оволодіння знаннями з історії, географії, етнології, народознавства, українознавства тощо;
– практичної, формування умінь та навичок занять фізичною культурою і спортом, військової справи;
– творчої, спрямованої на набуття досвіду власної творчої діяльності, внеску в популяризацію фізичної культури і спорту, військової справи;
– соціальної, розвиток культури праці, досягнення високого рівня освіченості та вихованості. Моральний, духовний, фізичний та інтелектуальний розвиток, формування кращих особистих рис.
Навчання у гуртку не потребує спеціальної підготовки та знать. Форма проведення занять групова, з урахуванням індивідуальних особливостей.
Учні з великим бажанням та задоволенням відвідують гурток. Керівник гуртка: Бондаренко Роман Васильович.
Гурток «Історичне краєзнавство»
Історичне краєзнавство – сходинка до пізнання учнями рідного краю.
Метою роботи гуртка є набуття особистістю компетентностей у процесі занять історичним краєзнавством.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
1. Пізнавальна компетентність: знайомитись та вивчати пам’ятки історії та культури рідного краю.
2. Практична компетентність: вміння описувати краєзнавчі об’єкти, оформляти польовий зошит та щоденник досліджень, орієнтуватись на місцевості за допомогою карти та компасу.
3. Творча компетентність: складання описів об’єктів відвідування за підсумками екскурсій.
4. Соціальна компетентність: здатність до співробітництва, соціальна активність, формування основ культури спілкування.
На заняттях гуртка використовуються різноманітні методи навчання: розповідь, бесіда, ілюстрація, дискусія.
Поряд з груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота, втому числі при підготовці конкурсів, виставок, змагань, участі в краєзнавчих конференціях тощо.
Керівник гуртка – Світлана Тимошенко.