Бібліотека ЧВПУ

  Бібліотека Чернігівського вищого професійного училища – це особливе педагогічне середовище. Бібліотекою користуються всі здобувачі освіти училища, педагогічні працівники, інші категорії людей, всього 457 читачів. До їх послуг книжковий фонд, який налічує понад 24 тисяч примірників, з яких 13519 підручники фонду сформовано згідно з планами і програмою: у фонді представлені підручники, посібники з професій, за якими навчаються здобувачі освіти, а також література із суспільних, гуманітарних, природознавчих, технічних наук, психології, мистецтва, спорту і художня література.

  Постійно ведеться робота щодо збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду.

  Виходячи з основних завдань виховної роботи в училищі, бібліотека свою роботу координує за такими пріоритетними напрямками:

– інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання інформаційної методичної допомоги здобувачам освіти, педагогам та майстрам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу;

– надання системної  цілеспрямованої допомоги здобувачам освіти в опануванні  ними знань з професійної та загальноосвітньої підготовки і на цій основі формування особистості з високим рівнем громадянської свідомості, належними правовими і поведінковими нормами;

– якнайповніше забезпечення читацьких інтересів, глибоке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки, формування стійкої потреби у книзі;

– підвищення бібліотечної культури здобувачів освіти шляхом проведення бібліотечних уроків, оновлення змісту, форм, методів індивідуальної і масової роботи з читачами;

– координація роботи бібліотеки зі здобувачами освіти, педагогами у популяризації літератури, у задоволенні  інформаційних потреб книгокористувачів, формування у них культури читання;

– забезпечення демократичного доступу користувачів бібліотеки до інформації, підвищення інформаційної культури здобувачів освіти;

– всебічне сприяння підвищенню фахової педагогічної майстерності інженерно-педагогічних працівників шляхом популяризації педагогічної літератури, преси і надання інформації про неї.

  В училищі запроваджуються принципи особистісно-орієнтованого навчання і виховання. У цих умовах у роботі бібліотеки форми індивідуальної і групової роботи з читачами стали пріоритетними.

  Індивідуальна робота зі здобувачами освіти розпочинається з першого курсу: це виявлення їх інтересів, запитів, рівень підготовки. Прилучення здобувачів освіти до читання здійснюється в процесі їх залучення до бібліотеки, в якій проводяться бесіди про її завдання, книжковий фонд, запис першокурсників до бібліотеки.

  Здобувачі освіти знайомляться з правилами роботи бібліотеки, а також як  правильно користуватися  книжкою, щоб зберегти книги і підручники для наступного покоління здобувачів освіти. У подальшій індивідуальній роботі використовуються бесіди про книги, які беруть і повертають читачі, інформація про нові надходження літератури, періодичних видань, огляди літератури, організація книжкової виставки «Нові книги».

  Серед групових форм віддається перевага об’єднанням здобувачів освіти за спільними інтересами і захопленнями, годинам спілкування, тематичним виховним годинам, вечорам.

      З метою розвитку читацького інтересу проводяться бібліографічні огляди літератури. У бібліотеці оформлені постійно діючи книжкові виставки і виставки до знаменних і пам’ятних дат.

      Теми виставок:

    • «Мій край, моя історія жива»
    • «Золота полиця української літератури»
    • «Земля моя – земля моїх батьків»
    • «Великий син України Т.Г.Шевченко»
    • «Підліток і Закон»
    • «Книжковий калейдоскоп».

      Значне місце посідає  індивідуальна робота з дітьми «групи ризику» для яких не стільки важливо взяти книжку для читання, як поспілкуватися з бібліотекаром.

      Для дітей обдарованих та  зацікавлених продовжити читання, бібліотека забезпечує умови для користування спеціальними  матеріалами через М.Б.А. інших бібліотек.

      Бібліотека – один з підрозділів училища призначена для безперервної самоосвіти. Тому завдання бібліотеки – навчати здобувачів освіти бібліотечній грамотності, щоб вони закінчуючи училище, могли вільно орієнтуватися у морі книжок будь-якої бібліотеки, вміли знайти потрібну інформацію, були навчені до серйозної  самостійної роботи з книгою. Для цього бібліотекаром проводяться бібліотечно-бібліографічні уроки. Тематика  таких уроків така:

    • «Довідковий апарат бібліотеки»
    • «Про книгу і бібліотеку»
    • «У світі каталогів»
    • «Мистецтво бути читачем»
    • «Що таке бібліографічний та довідковий апарат книги?»
    • «Довідкова література та шляхи її використання»
    • «Робота з довідковим апаратом бібліотеки»
    • «Вміння підбирати відповідну літературу заданої тематики» та ін.

      Буває що деяких книг та довідників з тих чи інших тем бібліотека не має, тому доводиться звертатися до папок з матеріалами з газет та журналів за такими темами:

    • «Культура та мистецтво України»
    • «У світі цікавого»
    • «Екологія»
    • «На допомогу історику»
    • «Дзвони пам’яті. Чорнобиль»
    • «Краєзнавчі матеріали»
    • «Письменники, поети рідного краю»
    • «Вони писали книжки»
    • «Народні свята, звичаї та обряди»
    • «Літературно-тематичні вечори» та ін., в яких збираються матеріали.


      Бібліотека училища не може якісно і повноцінно працювати без активної допомоги здобувачів освіти. Для цього при бібліотеці працює бібліотечна рада, до якої входять по одному здобувачу освіти з групи. Рада бібліотеки займається підготовкою підручників до видачі, допомогою та переглядом підручників при здачі їх до бібліотеки, роботою з боржниками, відбором літератури та ремонтом, переглядом та відбором літератури, непридатної до використання в освітньому процесі, а також допомагає в підготовці та проведенні малих бібліотечних заходів та участь в підготовці та проведенні вечорів.

      Бібліотека училища є центром правового вихованні здобувачів освіти. З цією метою при бібліотеці діє клуб «Феміда». Мета клубу – ознайомлення здобувачів освіти з правовими та етичними проблемами прищеплення і розвиток моральних якостей глибоких переконань і потреб поводиться відповідно до правових і моральних норм міжособистісного спілкування, здатності до самоконтролю, критичного аналізу своїх міркувань і вчинків. Кількість членів клубу складає 28 чоловік. До органів управління входить  рада (18 чоловік), актив клубу викладачі та майстри. Періодичність роботи клубу – щомісяця.

      Тематика засідань така:

    • «Я маю право…»
    • «Час. Закон. Молодь.»
    • «На терезах феміди.»
    • «Пізнай себе – і ти пізнаєш світ»
    • «Знай закон замолоду»
    • «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства»
    • «Моральний ідеал та його місце в житті людини»
    • «Егоїзм – добро чи зло»
    • «Комп’ютерна залежність чи розвага» та ін.

      В основі виховних заходів – вільне невимушене спілкування, атмосфера емоційного сприйняття здобувачами освіти актуальних і цікавих для них проблем. Здобувачі освіти вивчають та програють усі життєво-важливі ситуації, пов’язані з правовим вихованням.

      Постійна увага приділяється вихованню любові до професії, розвитку пізнавальних і творчих здібностей здобувачів освіти. Традиційним стало в училищі проведення предметних тижнів та тижнів за професіями, в яких бере участь бібліотека. Надається допомога в написанні рефератів, оформленні випуску газет, плакатів.